2150196642

Какво прави една марка устойчива?

23.01.2025 12:00 0 0

Никак не е трудно човек да попадне в капана на бързата мода. Както обаче обичам да казвам, евтиното често излиза по-скъпо. Бързата мода идва с много по-висока цена от тази, която крайният потребител си мисли, че плаща, а за всеобщо нещастие, световното потребление на модни стоки продължава да расте.
От друга страна, тази тенденция кара все по-голям брой световни марки да поемат задачата да бъдат част от една позитивна промяна, целяща да превърне модата в индустрия, която работи ЗА планетата ни, а не СРЕЩУ нея. Днес ще си поговорим именно за тези марки. Но преди това:

Какво прави една марка устойчива?

Ако потърсите “eco-friendly” компании в Google, ще видите дълъг списък със “зелени” компании. Съвсем не бива обаче да се доверявате на първите резултати, които видите, тъй като съществува нещо наречено “green-washing”, целящо да заблуди неинформирания потребител относно истинските производствени процеси на марките. За да разберете дали една компания наистина е устойчива, трябва да търсите следните неща:

  1. 1) Радикална откровеност и прозрачност що се отнася до снабдяването с материали и процеса на производство;
  2. 2) Екологично съзнателни производствени практики;
  3. 3) Рециклируема опаковка с възможно най-малко остатъчен материал;
  4. 4) Опции за доставка с намален ​​въглеродния отпечатък;
  5. 5) Доказателство за „екологичност“ като сертификати или одити - Винаги е важно да знаете какво означава даден сертификат, за да разберете дали една марка наистина стои зад ценностите си. “B Corporation” сертификатът например е считан за златен стандарт в света на еко бизнесите. Ако видите “B” в сайта на даден бизнес, то значи този бизнес е постигнал забележителни резултати в цели 5 сектора: Управление, Работници, Общност, Околна среда и Потребители.

Друг сертификат, за който да се оглеждате е:

Сертификат за климатична неутралност (Climate Neutral Certified) - компаниите, които са сертифицирани като климатично неутрални, измерват, намаляват и компенсират своите въглеродни емисии, за да неутрализират своя въглероден отпечатък. Днес някои компании са станали изключително креативни и успяват да изработват колекциите си без да оставят въглероден отпечатък или дори да бъдат с отрицателен такъв.

6) Къде отиват парите на компанията, за да доведе продуктите си до рафтовете - истински екологичните, устойчиви компании избират да работят с други като тях по всеки етап на веригата - от дизайна на сайта им, през добиването на материали и избирането на шивашки фабрики, до набирането на персонал.