Потребителите търсят храни и напитки с естествено високо съдържание на витамини, минерали и антиоксиданти
Потребителско проучване на агенцията за пазарни проучвания Innova Market Insights, проведено през 2020 г. установява, че шест от десет потребители в света все по-целенасочено търсят храни и напитки, които да подкрепят имунитета. Всеки трети признава, че през 2020 г. опасенията за състоянието на имунната му система, се засилват в сравнение с 2019 г. Според анализаторите, 54% от потребителите твърдят, че са отделили време да се образоват относно хранителни съставки и процедури, които биха могли да засилят имунитета в обстановката на COVID-19
Имунитетът е приоритет
COVID-19 пренареди приоритетите и през последните две години подкрепата за имунитета е все по-важна за хората. Състоянието на имунната система не е просто тема за разговор, а изисква внимание и грижа, тъй като пандемията промени нагласите и действията на хората, свързани с подсилване на организма. Според Innova Market Insights, една от водещите тенденции за 2021 г. може да се обобщи с израза „на вълната на имунитета“.
Силният имунитет и доброто общо здраве заемат трайно първо място в мотивацията на потребителите в средата на засилена тревога и строги ограничения, заради COVID-19. Според експерти, участващи в проучването, средствата и продуктите за повишаване на имунитета ще играят важна роля дълго време. Освен това, интересът към персонализираното хранене и хидратацията като път към укрепване на имунната система, осезаемо се покачва.
Какво търсят хората?
Проучването показва, че потребителите търсят храни и напитки с естествено високо съдържание на витамини, минерали и антиоксиданти. Повишен е и интересът към растителните съставки както в храните, така и в напитките. Сред важните предпоставки за силата на имунитета традиционно са посочени спокойният сън и добрата физическа форма.
Какво предлага пазарът?
Очаквано, производителите работят усилено, за да отговорят на търсенето, като предлагат повече нови продукти, свързани с поддържането на добър имунитет. Данните сочат, че при пускането на нови продукти в световен мащаб, делът на храни и напитки с функция в подкрепа на имунитета, нараства на 1,65% през първите десет месеца на 2020 г., спрямо само 1% пет години по-рано. Сред тези продукти, наречени функционални храни и напитки, присъстват и продукти за бебета и малки деца (напр. бебешки млека), за активно спортуващи, както и масови продукти - напр. функционални води с натурална минерална вода, кисело мляко, ферментирали напитки. Освен хидратиращи, всички те снабдяват организма ни с важни елементи, подпомагащи доброто здраве.
Като обобщение може да се заключи, че тенденциите за здравословен начин на живот са вече „настанени“ в потребителското съзнание, мислене и действие. Това означава, че ще бъдем свидетели на нови процеси и иновации, вкл. и пазарни ниши, свързани с рационалния начин на живот и здравословното потребление на продукти и услуги.
Източник: https://www.innovamarketinsights.com/covid-19-drives-prioritization-of-immune-health/